niedziela, 15 stycznia 2012

Najważniejsze cechy dobrego sprzedawcy

Najważniejsze cechy dobrego sprzedawcy

Autorem artykułu jest Adam Rej



Ogólny zakres pracy handlowca można opisać jako możliwość przekazywania wszelakich informacji na temat konkretnego produktu w sposób wyrafinowany, aby Klient załapał haczyk i postanowił zakupić oferowany produkt.

Jakie cechy powinien posiadać dobry sprzedawca? Jak powinien się on zachowywać się podczas spotkania z klientem? Jaką powinien przyjąć postawę? W tym zawodzie podstawowym kluczem do sukcesu jest asertywność, dlatego też powinniśmy pracować najbardziej właśnie nad nią. Jest ona ważna, ponieważ bez niej, nawet najlepszy przedstawiciel handlowy szybko się wypali - negatywne komentarze kupujących wykończą każdego, kto nie potrafi sobie z nimi poradzić.

Oprócz prezentowania sprzedawanego towaru, handlowiec powinien wykazać się także podzielnością uwagi, aby w trakcie realizacji zamówienia obserwować, a także od razu równocześnie reagować na wszystkie uwagi, odruchy i zachowania nabywcy. Musi więc być nie tylko sprawny werbalnie, umieć mówić w sposób obrazowy, ale też znać mowę ciała i potrafić ją na bierząco 'czytać' z ciała klienta.

Najważniejszą i złotą zasadą w pracy handlowca jest to, że każdego Klienta powinien traktować w sposób indywidualny. Takie podejście do potrzeb klienta świadczy o trosce o niego, o kulturze obsługi i często przesądza o wyborze dostawcy przez Klienta. Wsprowadza się to do sztuki wzbudzania zaufania. Warto w tym miejscu również podkreślić tzw. kulturę osobistą. Na nią składają się takie czynniki jak: ogólna postawapostawa, umiejętność mówienia poprawną polszczyzną (bez jakiegokolwiek bełkotu) i szacunek dla rozmówcy. Sposób obchodzenia z oferowanym towarem również może pokreślić wyjątkowość danego produktu.

---

Autor zajmuje się 'umiejętnosciami miękkimi' - jego specjalizacja to szkolenia sprzedażowe. By dowiedzieć się więcej kliknij szkolenia sprzedażowe.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak odnieść sukces w sprzedaży

Jak odnieść sukces w sprzedaży

Autorem artykułu jest Adam Rej



Co trzeba zrobić, aby odnieść sukces w sprzedaży? Czy dobra reklama i odpowiednia jakość produktu, to są wystarczające metody na odniesienie sukcesu?

Wiele nowych, małych firm, wchodząc na rynek nie bierze pod uwagę najważniejszej kwestii – konkurencji. W przypadku startu z nowym produktem, to właśnie konkurencja jest najważniejszym czynnikiem, który warto wziąć pod uwagę planując swój biznes. Nie zaznajomienie się z działaniem konkurencji, z ich modelem biznesowym, strategią marketingową, a także z ich osiągnięciami, doprowadzić może do upadku naszej firmy. A tego nie chce chyba żaden właściciel firmy.

Co zrobić, aby nasz produkt dobrze przyjął się na rynku? Na samym początku warto pod uwagę wziąć swój plan na przyszłość. Plany firmy są najważniejsze, dlatego też nie możemy o nich zapominać. Musisz być świadomy tego, w jaki konkretnie sposób będziesz sprzedawać - jak znajdować klientów, jak prowadzić rozmowę.. Chdzi tu o posiadanie własnego systemu sprzedaży, a nie tylko o znajomość kilku sztuczek. Przez system rozumiem pewien rodzaj ogólnej, uniwersalnej metody - na przykład pytania otwarte w sprzedaży są doskonałym sposobem na to, aby klient poczuł się dobrze, przemyślał swoje potrzeby i otworzył się na rozmowę.

Pamiętaj, że do takiej rozmowy musisz się doskonale przygotować. Twój rozmówca jest bardzo wrażliwy na wszelakie wahania, które może wyczuć w Twoim głosie, dlatego też zadbaj o to, aby rozmowa przepływa płynnie, a Klient poczuł się najważniejszy. Jest to bardzo trudna sztuka, dlatego też warto czasem udać się na szkolenia handlowe. Dzięki takim szkoleniom, handlowiec ma możliwość zdobycia odpowiedniej wiedzy w zakresie sprzedawania swoich produktów, a dzięki temu może szybciej odnieść sukces.

---

Autor zajmuje się 'umiejętnosciami miękkimi' - jego specjalizacja to szkolenia sprzedażowe. By dowiedzieć się więcej kliknij szkolenia sprzedażowe.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jakie błędy popełniają doświadczeni handlowcy?

Jakie błędy popełniają doświadczeni handlowcy?

Autorem artykułu jest Adam Rej



Czy doświadczeni handlowcy popełniają błędy? Jak zaradzić popełnianiu błędów? W tym artykule przedstawię kilka błędów, które najczęściej popełniane są nie tylko przez doświadczonych sprzedawców.

Pierwszym z nich jest zbyt wysokasamoocena. Przejawia się ona tym, że handlowiec nie przygotowuje się do spotkania ze swoim handlowcem. Taka postawa czyni ogromne szkody, ponieważ sam handlowiec może nawet nie zauważyć, że starcił klienta przez brak przygotowania.

Każda rozmowa z Klientem jest indywidualna, dlatego też handlowiec powinien być przygotowany na wszystko. Wystarczy moment, w którym handlowiec nie będzie wiedział co odpowiedzieć Klientowi i już zaczyna dominować stres, brak opanowania, itp. Te zjawiska prowadzą do utraty wiarydności, dlatego też "iluzja mistrza świata w sprzedaży" jest czymś, czego trzeba się pozbyć jak najszybciej - jak tylko się to w sobie zauważy.

Kolejnym błędem jest również nadmierna poufałość - często bywa tak, że więzi pomiędzy handlowcem a klientem zaczynają co raz to bardziej przypominać więzi znajomych. Zaufanie to podstawa, jednak takie więzi nie są w tym zawodzie potrzebne, ponieważ tutaj chodzi o sprzedaż, a nie o poszukiwanie nowych przyjaciół. Przyjaciele mają czasem specjalne względy, mogą prosić o różne przysługi - a nie chcemy by klient negocjował z nami obniżkę wykorzystując do tego nasze więzi poza-zawodowe. Dla kierowników sprzedaży, najbardziej denerwującym zachowaniem doświadczonych handlowców jest to, że nie dbają o terminowe wpłaty swoich Klientów. Nie są oni asertywni wobec tych, z którymi już się zakumplowali. Jest to istotne, ponieważ przy zbyt długim terminie oczekiwania to firma traci na sprzedaży.

Rozróżniamy sprawy pilne i sprawy ważne. Wbrew pozorom, te dwa słowa mają całkowicie inne znaczenia. Nawet i doświadczeni handlowcy potrafią nie rozróżniać ich, dlatego też brak planowania staje się dla nich problemem.

---

Autor zajmuje się 'umiejętnosciami miękkimi' - jego specjalizacja to szkolenia sprzedażowe. By dowiedzieć się więcej kliknij szkolenia sprzedażowe.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pytania otwarte w sprzedaży

Pytania otwarte w sprzedaży

Autorem artykułu jest Adam Rej



Na co dzień pewnie każdy z nas spotkał się z handlowcami, którzy starali się przekonać nas do swoich racji. Czy taka zachęta ze strony handlowca nie jest traktowana jako natręctwo ze strony Klienta?

Wielu ludzi po prostu postanawia odłożyć słuchawkę i podziękować za rozmowę. Też często tak robię, ponieważ z własnego doświadczenia wiem, że zazwyczaj rozmowy takie prowadzone są w najmniej odpowiednim momencie. Niektórzy telemarketerzy zaczynają doceniać czas swoich Klientów i pytają o to, w jakich godzinach i ewentualnie w jakich dniach, mogą do nas zadzwonić z odpowiednią propozycją.

W niektórych przypadkach to właśnie ta kwestia pozwala zainteresować Klienta daną ofertą, która zamierza przedstawić handlowiec. Jeśli widzimy zainteresowanie produktem ze strony Klienta, wydawałoby się, że Klienta mamy już w kieszeni. Nic bardziej mylnego. Rozmowę należy kontrolować od samego początku do końca, ponieważ w każdej chwili handlowiec może popełnić gapę, która niestety zdyskwalifikuje dany produkt. Tego chyba nie chciałbym żaden profesjonalny sprzedwca. Jak sobie z tym poradzić?

Jedną z metod jest zadawanie pytań otwartych. Podczas gdy konsultant zadaje Klientowi pytania,w której odpowiedź brzmi tak lub nie, to Klient może po prostu czuć, że handlowiec odgrywa tylko swoją rolę, a nawet nie ma ochoty danego produktu nam sprzedać. Dlatego podczas rozmowy warto co jakiś czas zadać Klientowi pytanie otwarte, dzięki którym szerzej wyrazi on swoją własną opinię na konkretny temat. O ile pytania otwarte w sprzedaży mogą bardzo pomagać, to pamiętajmy jednak o tym, aby cała rozmowa nie opierała się tylko na nich, ponieważ to również może zniechęcić Klienta do kontynuowania zakupów. Wszystko trzeba odpowiedniu zbilansować.

---

Autor zajmuje się 'umiejętnosciami miękkimi' - jego specjalizacja to szkolenia sprzedażowe. By dowiedzieć się więcej kliknij szkolenia sprzedażowe.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Umiejętności ważne w karierze sprzedawcy

Umiejętności ważne w karierze sprzedawcy

Autorem artykułu jest Adam Rej



Czy planowanie swojej przyszłości związanej z sprzedawaniem produktów może zakończyć się niepowodzeniem? Warto taki scenariusz również wziąć pod uwagę.

Istnieje ryzyko, że handlowiec zostanie dotknięty tzw. wypaleniem zawodowym. Do takich sytuacji dochodzi zazwyczaj wtedy, kiedy sprzedawca nie posiada odpowiednich cech, które powinien posiadać obowiązkowo. Jakie to są umiejętności?

Po pierwsze tzw: umiejętności sprzedażowe, czyli zdolność do prowadzenia rozmowy w założonym przez siebie kierunku, natychmiastowego budowania dobrego kontaktu, wzbudzania zaufania, klarownego przekazywania detali technicznych (gdy to potrzebne) i delikatnego wpływania na sposób, w jaki klient postrzega swoje potrzeby. To są, że tak powiem "klasyczne" umiejętności sprzedażowe. Poza nimi, jeszcze inne mają również znaczenie. Jakie?

Ważna jest również umiejętność codziennego działania, określana jako motywacja, oraz zdolność do zachowania równowagi emocjonalnej w kontakcie z trudnym klientem, okreslana jako asertywność. To głównie dzięki tym umiejętnościom handlowiec ma możliwość osiągnięcia obranego celu nawet wtedy, gdy warunki są niesprzyjające. Asertywność odgrywa również istotną rolę w negocjacjach handlowych, które często bywają ostatnim etapem procesu sprzedażowego. Potrzebny jest wtedy duży spoków wewnętzrny i opanowanie.

Warto pamiętać o tym, że w zawodzie handlowca cały czas musimy uczyć się co raz to nowszych sposobów kontaktu sprzedawcy z Klientem. Handlowiec powinien przede wszystkim pamiętać o tym, że każdy Klient powinien być traktowany indywidualnie i z jak największym szacunkiem, niezależnie od płci czy też wieku. Niestety co raz rzadziej tego typu cechy można spotkać wśród handlowców w Polsce.

---

Autor zajmuje się 'umiejętnosciami miękkimi' - jego specjalizacja to szkolenia sprzedażowe. By dowiedzieć się więcej kliknij szkolenia sprzedażowe.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Produkcja wykrojników

Produkcja wykrojników

Autorem artykułu jest artur berlinski



Przedstawiono podstawy zastosowania, budowy i technologii produkcji narzędzi na prasy - wykrojników, które wykorzystuje się w seryjnej i masowej produkcji elementów wycinanych i giętych z blach

Wykrojniki to narzędzia specjalne wytwarzane dla potrzeb realizacji procesu technologicznego, techniką wytwarzania, jaką jest obróbka plastyczna na zimno. Inaczej wykrojniki to tłoczniki wykorzystywane do cięcia materiału. Wykrojniki mają zastosowanie do obróbki półfabrykatów o małej grubości w stosunku do pozostałych wymiarów (głównie blach, ale także folii tektury a także płyt niemetalowych, np. z tworzyw sztucznych, jak ertalon, guma, fibra). Wykrojnik najogólniej składa się m.in. ze stempla i matrycy, będących odwzorowaniem wykrawanych elementów a zarazem, stanowiących elementy robocze tłocznika. Ze względu na zastosowanie wyróżnić można następujące typy wykrojników: wycinaki, odcinaki, dziurkowniki, przycinaki, okrojniki, nadcinaki rozcinaki, wygładzaki. Ze względu na konstrukcje układu prowadzenia stempla rozróżnia się wykrojniki z prowadzeniem w płycie tnącej, za pomocą płyty prowadzącej, prowadzenie kolumnowe i bez prowadzenia (wykorzystuje się prowadzenie suwaka prasy) Produkcje wykrojników, tak jak produkcje innych narzędzi specjalnych na potrzeby produkcji, realizuje się w wyspecjalizowanych zakładach zwanych narzędziowniami. Wytwarzanie wykrojników to produkcja jednostkowa, inaczej zadaniowa, każdy egzemplarz jest unikalny nie tylko w swojej budowie ale także technologii wytworzenia. Współcześnie, elementy robocze wykrojników (stemple i matryce) wytwarza się w technologii wykrawania elektroerozyjnego. Do wytworzenia pozostałych elementów wykorzystuje się techniki obróbki skrawaniem.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl